Hoppa till huvudinnehåll

Felsökning & instruktioner

Svar på vanliga frågor som rör problem med fjärrvärme och fjärrkyla.

Upplever du problem med värmen, varmvattnet eller kylan?

Om din anläggning läcker eller droppar, eller visar tecken på tidigare läckage (rost eller ärg), kan kundcenter hjälpa dig att boka en tid med en av våra tekniker.

Om det gäller värme – börja med att kontrollera om både element (radiatorer) och varmvatten är kalla? Har något av dem värme betyder det att fjärrvärme går fram till ditt hus och felet ligger någonstans i din anläggning. Saknar du både varmvatten och värme på radiatorkretsen kontaktar du kundservice. 

Får du ingen ordning på problemet kan du alltid  kontakta Kundcenter. Ibland är det ju enklast att förklara problemet direkt för någon. Du kan också få mer information i handboken för fjärrvärmecentraler.

Kontakta Kundservice

Ta hand om din fjärrvärmecentral

Fjärrvärme är en smidig uppvärmning som inte kräver så mycket arbete. Med regelbunden tillsyn kan du upptäcka fel i tid och se till att din fjärrvärmecentral håller länge. 

Därför har vi skapat en guide. Ta hjälp av den tillsammans med bruksanvisningen för att ge fjärrvärmecentralen regelbunden tillsyn.

Ladda ner guiden här!