Hoppa till huvudinnehåll
90 sekunders väntetid Genomsnitt under 2024
Kundnöjdhet 9,6 Äntligen en riktig kundservice
Fossilfritt, förnybart eller solel Du väljer, du byter när du vill
8% billigare el Än marknadsmedelpriset
Full koll med Watter Vår app med 4.4 i betyg på App Store

Prisgaranti för privatkunder

Vi strävar alltid efter att ha det mest hållbara rörliga elpriset på marknaden. Det innebär att vi undviker storskaliga kampanjer med tillfälliga priser som sedan höjs efter kampanjens slut. Därmed kan vi ge en prisgaranti som gäller mot alla svenska konkurrenter och vid köptillfället enligt villkoren nedan.

Vad innebär prisgarantin?

Vi garanterar att vårt avtal med rörligt elpris i jämförelse med ditt tidigare elhandelsbolags ordinarie avtal med rörligt pris blir lägre (dvs. ej kampanjavtal eller andra liknande rabatterade avtal).

Vad omfattas?

Prisgarantin omfattar fasta och rörliga avgifter för själva elleveransen, inte några andra tjänster och produkter.

Vilken tidsperiod?

Prisgarantin gäller från det datum du tecknar avtal med oss fram till ditt initiala avtal löper ut. Är ditt initiala avtal obundet, så gäller prisgarantin i 12 månader.

Vilken ersättning får jag?

Om priset hos oss är högre än hos din tidigare elhandlare, så får du mellanskillnaden för det du betalt som avdrag på din nästkommande faktura samt en rabatt på framtida fakturor för resterande leveransperiod som du bundit upp dig på.

Hur åberopar jag prisgarantin?

För att åberopa din prisgaranti behöver du redovisa din slutfaktura från ditt tidigare elhandelsbolag. Det priset jämförs med motsvarande pris vi har fakturerat under denna period.

Om du vill åberopa garantin tar du kontakt med vår kundservice via mejl (kundservice@molndalenergi.se) eller via telefon (031-86 65 40).