Så här avslutar du ditt avtal med oss

Fyll i dina uppgifter och signera med BankID så återkommer vi för att bekräfta din uppsägning. Har du flera avtal med oss behöver du informera oss om vilket av dina avtal du vill säga upp, detta gör du i kommentarsfältet.

Fyll i formuläret och signera med BankID!

Mobilt BankID BankID på fil

  1. Starta BankID-appen på din mobil/surfplatta.
  2. Tryck på ”Skanna QR-kod”-knappen.
  3. Rikta kameran mot QR-koden nedan.
Loading spinner

Avsluta elavtal eller elnätsavtal

För att säga upp ditt avtal hos oss kan du använda ovan formulär eller kontakta oss på telefon: 031-86 65 40.

För oss är det viktigast att du är nöjd och vi vill vara säkra på att allt blir rätt innan vi skiljs åt. I undantagsfall, om det finns en stark misstanke om att det är någon annan än du som kund hos oss som försöker säga upp ditt avtal, kan vi komma att be att identifiera dig med BankID.

Vanliga frågor och svar

Vi rekommenderar att du säger upp avtalet och låter den som hyr bostaden teckna ett eget avtal.

Bindningstiden varierar på vilket avtal du har men framgår på din avtalsbekräftelse.


Du kan alltid kontakta vår Kundservice, så hjälper vi dig se vad som gäller för just ditt avtal!

Kundservice för privatperson

Kundservice för näringsidkare

Om du vill byta till Mölndal Energi gör du det enklast här. Du ger då oss en fullmakt att få inhämta de uppgifter som vi behöver för att genomföra ett byte av elleverantör.

Du kan även kontakta vår kundservice via mejl, chatt eller telefon.
Du meddelar då oss när ditt nuvarande avtal löper ut, namn och personnummer på den som står på nätavtalet, anläggnings-ID samt nätområdeskod.

För att säga upp ditt nuvarande avtal med oss behöver du kontakta kundservice via mail eller telefon, så hjälper vi dig vidare.
Det är viktigt att du inte byter leverantör innan bindningstiden eller uppsägningstiden på ditt avtal löpt ut. Detta för att undvika extra kostnader för kvarstående avtalstid.