Det händer att bedragare ringer eller knackar på hos våra kunder och utger sig för att vara oss eller samarbeta med oss. Det kan röra elmätarbyte, elavtal eller liknande frågor. Är du osäker kan du alltid kontakta vår kundservice.
Var extra vaksam om de vill att du ska gå in och godkänna något via BankID.
Så går vårt elmätarbyte till
Elmätarbyte inom vårt elnät genomförs av oss eller vår samarbetspartner OneCo. Alla montörer ska kunna legitimera sig och deras bilar har både vår och OneCos logga. Vi har bytt majoriteten av elmätarna och är nu inne på den femte och sista etappen.
Vår samarbetspartner OneCo gör aldrig oanmälda elmätarbyten inne i din bostad. När vi behöver byta en elmätare som sitter inomhus skickar vi alltid brev och/eller mail i god tid före mätarbytet. Varken vi eller vår samarbetspartner ringer upp dig för att boka en tid, så länge du inte missat din tidsbokning. I de fallen ringer vi från vårt växelnummer 031-86 65 00 eller OneCos nummer 0771-250 350. Om någon knackar på dörren utan att du i förväg fått en skriftlig avisering ber vi dig kontakta oss.
Har du frågor om tid för ditt elmätarbyte kan du ringa OneCo på 0771-250 350. Har du andra frågor om elmätarbytet eller känner dig osäker på vad som gäller kan du alltid kontakta vår kundservice på 031-86 65 40.
Du kan läsa mer om varför vi byter elmätarna och hur det går till här.